دیدنی ترین موزه استانبول کدام است؟


دیدنی ترین موزه استانبول می تواند جز اولین جاهای دیدنی استانبول بحساب آید.اما با چه اطمینانی مجله جهان این موضوع را بیان می کند؟به عنوان مثال حتی مسجد ایاصوفیه با آن عظمت بی نظیرش بعد گذشت سالها به موزه تبدیل شده است.این جمله صحبت هایی زیادی را در درون خودش نهفته است.یعنی شما اگر محدودیت زمانی دارید مثلا سفر سه روزه به استانبول را تجربه می کنید می توانید با دیدن این مسجد با یک تیر دو نشان بزنید، در واقع یک موزه را در شکل مسجد با معمار متفاوت خواهید دید.درباره شهری صحبت می کنیم که سالانه بالاترین دید و بازدید در میان شهر های جهان را دارد.در ابتدا بگویم که استانبول به قدری جاهای دیدنی زیادی دارد که نمی توان در یک مقاله گنجانید.پیشنهاد اصلی مجله جهان به شما مراجعه به وبسایت هایی می باشد که در این زمینه فعالیت مستمر دارند.با مطالعه و کسب اطلاعات بیشتر در مورد استانبول می توانید قبل از سفر آگاهی خود را از این شهر بیشتر کنید و سفری متفاوت را تجربه کنید.یکی ازبهترین وبسایت هایی که می توان بهش اشاره نمود، سایت Wikiparvaz است.

موزه باستان شناسی استانبول دقیقا چیست که انقدر محبوبیت دارد؟

در واقع این موزه در میان موزه های دیگر کشور ترکیه اصلی ترین و بزرگ ترین آنها به حساب می آید.یکی از جالب ترین موضوعات که این موزه را از باقی موزه های دیگر متمایز می کند وجود کاخ توپکاپی است.این کاخ در نزدیکی این موزه می باشد و می توانید بعد بازدید از موزه باستان شناسی برای رفع خستگی به این کاخ مراجعه کنید.

موزه مذکور دارای سه قسمت اصلی می باشد که هر کدام دارای زیبایی های منحصر به فرد خودش می باشد.شما می توانید به این موزه در سه بخش کلی دسترسی داشته باشید که حال و هوای قدیم را برایتان بازگو کند.

  1. موزه باستان شناسی
  2. موزه که مرتبط با شرق کهن می باشد
  3. موزه هنر اسلامی در یک نگاه

با توجه به موارد فوق، موزه باستان شناسی دیدنی ترین موزه استانبول بشمار می آید.در ادامه به بررسی این سه بخش پرداخته ایم.

توضیحاتی درباره موزه باستان شناسی

تابوت های سنگی بسیار متفاوتی را می توانید در این موزه ببینید و از دیدن آن شگفت زده کنید.این تابوت ها به خاندان صیدا در لبنان کنونی تعلق دارد.

توضیحاتی درباره موزه شرق کهن

زمانی که به ورودی این ساختمان رسیدید در ضلع غربی سمت چپ، دربی را مشاهده میکنید که راهی به باستان شناسی باز می کند.اما چه چیزی داخل این موزه است؟وسایلی که به امپراطوری عثمانی تعلق داشته است در اینجا گرد آوری شده است.همین موضوع برای اینکه اصلی تریی و دیدنی ترین موزه استانبول به شمار بیاید کافی است.

 

توضیحاتی موزه هنر اسلامی

در یک کلام بگویم، زمانیکه نگاه شما به کاشی ها و سرامیک های به کاربرده شده در آنجا بیوفتد، مات و مبهوت می شوید.این معماری بی نظیر به دوران سلجوقیان و عثمانی همچنین آناتولی تعلق دارد.

کلام آخر

هزینه سفر به استانبول به خودی خود روند افزایش در طی سالها داشته است.زمانیکه مدت زمان سفر شما به استانبول کمتر از باقی گردشگران می باشد می توانید با مراجعه به موزه ها و مساجد هزینه کمتری را پرداخت کنید و با تاریخ تریکه بیشتر آشنا شوید.در سفر های بعدی خود که محدودیت زمانی نداشتید می توانید باقی جاهای دیدنی آن را ببینید.

  انتشار : ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳               تعداد بازدید : 6

مجله جهان یار شما برای مطلع شدن از انواع موضوعات مرتبط با سفر می باشد.

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما